неділя, 17 серпня 2014 р.

Знайомтесь: підручник "Інформатика-6"

         Шановні колеги! Як і було анонсовано, Міністерство освіти та науки запровадило репозитарій підручників за адресою http://uatest.lokando.com/ . Щоб мати доступ до ресурсів, слід спершу зареєструватись. Але навіть для зареєстрованого користувача поки що не викладено підручник з інформатики, але маємо надію, що він скоро там "пропишеться". Електронна версія для перегляду відкрита для усіх користувачів мережі без реєстрації на сайті видавництва Видавничий дім "Освіта"
Підручник «Інформатика» для 6 класу створено відповідно до Державного стандарту базової і повної середньої освіти та новій навчальній програмі. Підручник складається з п’яти розділів, кожний з яких розбито на параграфи в яких викладено теоретичний матеріал, та практичні роботи, передбачені програмою. Загальна кількість тем підручника відповідає кількості годин, передбачених програмою на вивчення курсу протягом року, теми згруповані відповідно до розділів чинної навчальної програми. В межах кожної теми (уроку) передбачені різні види діяльності учнів, для кожного з яких виділена окрема рубрика.
Рубрика Обговорюємо містить запитання на перевірку та самоконтроль навичок мислення базових рівнів: знання та розуміння. Рубрики Обговорюємо та Працюємо в парахпередбачають формування у дітей вміння спілкуватися та аргументувати свою думку на базі отриманих знань. Робота в парах передбачає обговорення запитань, які не носять репродуктивний характер, а демонструють вміння учнів застосовувати нові поняття, використовуючи в усному мовленні нові терміни, знаходити та доводити причинно-наслідкові зв’язки, встановлювати відповідності з міжпредметними, вербальними, схематичними і символічними моделями, дозволяють мати різні погляди на одне явище, об’єкт, процес, приклад тощо. Для реалізації особистісно орієнтованого навчання зміст навчальних завдань диференційовано за рівнем складності з відповідними позначками. Деякі завдання передбачають використання вчителем різних прийомів та форм організації діяльності дітей для здійснення диференціації за рівнем креативності та за об’ємом, коли зміст завдання для всіх учнів є однаковим, а робота диференціюється за ступенем самостійності учнів, за характером навчальних дій, за об’ємом пропонованого матеріалу відповідно до часових меж.
У рубриці Діємо містяться інструкції щодо виконання завдань при роботі з файлами, зокрема в середовищі виконання алгоритмів Scratch, програм для перегляду мультимедійних файлів та текстового процесора, які дають змогу кожній дитині в індивідуальному темпі опанувати основні вміння та навички. Навички дослідницької діяльності формуються завданнями рубрикиДосліджуємо.
На матеріалі підручника в учнів поступово формується вміння виявляти рівень обізнаності з теми вивчення та власні навчальні потреби, ставити пізнавальні задачі на початку уроку чи вивчення теми, реалізовувати заплановане та здійснювати саморефлексію. На початку кожної теми пропонується карта знань Ти дізнаєшся, а для узагальнення та рефлексії наприкінці теми передбачена рубрикаПовторюємо, в якій наочно подано основний матеріал теми. Рубрика Словничок містить перелік нових термінів, які вводились в цій темі; в рубриці Оціни свої знання та вміння учням пропонуються твердження про знання і вміння, яких вони мали набути протягом вивчення теми та пропонується оцінити свої знання та вміння. Твердження повністю відповідають вимогам навчальної програми.
Особливістю уроків-практичних робіт (згідно з програмою їх десять) є наявність двох частин: теоретичної та практичної, які забезпечують дотримання санітарно-гігієнічних умов використання комп’ютерів для учнів 6-го класу. У теоретичній частині пропонуються завдання, кожне з яких має два варіанти. Кількість балів, що відповідає конкретному завданню, є індикатором його рівня складності. Різнорівневі завдання містить і практична складова такого типу уроків.

7 коментарів:

  1. Мої вітання колеги, гарна новина.
    Підкажіть, будь ласка, коли з'являться заготовки до вправ із рубрики Діємо.
    Дякую!

    ВідповістиВидалити
  2. На блозі до першого розділу - уже цього тижня. Трохи пізніше все разом - на сайті видавництва і, можливо, на електронному репозитарії. Слідкуйте за новинами. Дякуємо за активність!

    ВідповістиВидалити
  3. Оля, скажіть будь-ласка чи можна десь скачати pdf-форомат вашого підручника? Бо те що скачується з репозитарію дітям для навчання пропонувати неможливо. Для ознайомлення так, але для навчання... А друковані підручники невідомо коли будуть.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Знаю, що підручник видавництво відвантажило ще до 20 серпня. Думаю, що тільки такий неспокій в державі не дозволяє вчасно доставити його до шкіл. Сьогодні напишу у видавництво, щоб підготувало pdf файл хоча б декількох уроків. Постараємось розмістити якнайшвидше

      Видалити
  4. Не розумію. Якщо підручник вже надруковано, оплачено, відвантажено і більше комерційної вигоди з нього видавництву не буде, то що заважає віддати у вільне користування електронний варіант? Моя дитина в школі користувалася б паперовим екземпляром, а дома - електронним, що зменшує вагу портфеля) Чи той напис "Продаж заборонено" не актуальний?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Пане Ігорю! "Продаж заборонено" написано на екземплярах, які замовило Міністерство освіти та науки. Їх безкоштовно передають на користування учням. Видавництво також випускає комерційний тираж, мабуть, тому не розміщує в pdf форматі. Доречі, автори викупають екземпляри для себе з комерційного накладу :) В електронному вигляді захищена він завантажень копія є на сайті видавництва. Ви вдома можете легко використовувати електронний варіант. На блозі підтримки уроків інформатики у 6-му класі є більше відомостей. Переходьте за посиланням та користуйтесь. http://inf6-m.blogspot.com.

      Видалити
    2. Дякую, все добре пояснили ;)

      Видалити